تاریخ

تاریخ (گذشته‌نگاری) ایران

تاریخ

تاریخ (گذشته‌نگاری) ایران

Instagram
نویسندگان
تاریخ
به گذشته‌نگاری ایران در 7 بخش زیر می‌پردازیم:
1- پیش از تاریخ، افسانه‌ها
2- هزاره سوم پیش از میلاد
3- هزاره دوم پیش از میلاد
4-هزاره نخست پیش از میلاد
5- هزاره نخست پس از میلاد
6- هزاره دوم پس از میلاد
7- هزاره سوم پس از میلاد
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بر کشور سایه انداخته است. دکتر علی مطهری، سردار سعید محمد و سردار حسین دهقان و مصطفی کواکبیان کسانی هستند که تا امروز نامزدی خود را به مردم گفته‌اند. هرچند تا کنون سعید محمد پیشتاز نظرسنجی‌هاست و یک ماهی می‌شود که تبلیغات خود را در فضای مجازی آغاز کرده است. حسین دهقان نیز کمابیش در زمینه تبلیغات مجازی انتخاباتی، پویا شده است.

برخی از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در فضای مجازی، تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند.

با گذشت یک روز از آغاز سال 1400، هنوز بحث واکسن کرونا و چگونگی اولویت‌بندی و یا بهتر بودن آن‌ها در رسانه‌ها و مردم داغ است. امروز، پس از ساخته شدن واکسن ایرانی که گام‌های آزمایشی خود را سپری می‌کند و همکاری ایران و کوبا در ساخت واکسن، علی چگنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند از همکاری ایران و هند برای ساخت واکسن خبر داد.

با شناسایی نخستین مبتلایان به بیماری کرونا در روزهای پایانی بهمن ماه 1398 در ایران، به ناگهان در اسفند ماه 1398 در همه کشور پخش شد. مردم در برخی از شهرها و روستا با بستن شهر، از ورود مسافران به شهرهای خود جلوگیری کردند و این زمینه کاهش مسافرت‌های نوروزی را در نوروز 1399 فراهم کرد. امسال نیز با وجود 14 ماه از آغاز بیماری همه‌گیر کرونا در کشور، دولت به سخت‌گیری‌های بیشتر برای کنترل بیماری با جریمه در رفت و آمدها و ممنوعیت تردد در شب را پیش گرفته است. همه این‌ها زمینه‌ساز آن شده است که استان‌های جنوبی که بیشتر میزان گردشگر و مسافر را در نوروز هر سال داشته‌اند در دو سال گذشته با کاهش چشمگیر گردشگران روبرو شوند. مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ساعت ۲۴ اول فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۲۲ هزار و ۵۲۸ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازدید کرده اند که مقایسه این آمار با مدت مشابه دوسال قبل نشان از کاهش ۸۸ درصدی تعداد گردشگران نوروزی دارد. با این همه علی علیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: بر اساس آمار موجود در چند روز اخیر و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان سفر یزدی‌ها به خارج از استان ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. از سوی دیگر بر اساس آخرین گزارش مرکز مدیریت راه ترافیک در جاده هراز از تهران به سمت مازندران در محدوده چلاو ، پلور و سه راهی لاسم سنگین و در محدوده آب اسک تا بایجان نیمه سنگین است. همچنین تردد خودرویی برای محور کندوان نیز در مسیر جنوب به شمال محدوده سیاه بیشه ، پل زنگوله در محدوده استان مازندران نیمه سنگین و در باقی این محور پرحجم گزارش می‌شود. طبق گزارش مرکز مدیریت راه ترافیک در دیگر محورهای مواصلاتی استان از جمله سوادکوه، کیاسر ، کناره و محور شرقی استان در هر دو مسیر پرحجم و روان می باشد. ترافیک شبانگاهی محورهای مواصلاتی در حال است که از ساعات اولیه صبح امروز شاهد ترافیک سنگین در جاده های هراز و کندوان و ورود موج جدیدی از مسافران به استان هستیم. آخرین آمار رسمی امروز  بیمار شدن نزدیک به 7300 تن به کرونا و درگذشت 80 تن در ایران را می‌گوید. گفته می‌شود در بیشتر استان‌های کشور، بار دیگر، با افزایش همه‌گیری بیماری کرونا روبرو هستیم.

از بیماری کرونا که گذر کنیم، از امروز، بار دیگر هشدار طوفان و سیل در سراسر کشور به ویژه در استان فارس داده شد. پیش از این نیز در هفته گذشته، طوفانی همراه با گرد و غبار که گفته می‌شود منشاء آن‌ها کشورهای عراق و عربستان استان فارس را در نوردید و بیش از 15 مصدوم و خسارات بسیاری را به محی زیست این استان وارد کرد. از آن پس شهرداری شیراز و برخی از شهرهای دیگر فارس برای جلوگیری از شکسته شدن دگرباره درختان شهر، درختان شهری را به میله‌ها یا ستون‌های موجود بستند یا به ایجاد اینگونه ستون‌ها و میله‌ها اقدام کردند.

نخستین هشدار کم‌آبی سال 1400 نیز امروز در استان کرمانشاه داده شد.

دولتمردان، پس از هشت سال، هنوز دولت پیشین را مقصر همه مشکلات امروز کشور می‌دانند و حاضر نیستند کم‌کاری‌ها یا اشتباهات خود را بپذیرند.

برخی از نیازهای خوراکی مردم همچون روغن و مرغ در سه ماه گذشته، کمیاب شده است و دولت همچنان با واردات بی‌رویه می‌خواهد جلوی آن را بگیرد. به گفته دولتمردان بیش از نیاز مردم، همه نیازهای خوراکی آن‌ها وجود دارد. آن چه مردم می‌گویند کمبود خوراکی‌های مورد نیاز و گرانی آن‌هاست. این نشان از آن دارد که دولت در مدیریت پخش دچار مشکل شده و به جای ویرایش شیوه پخش، به واردات روی آورده است. چیزی که زمینه خروج ارز، تورم، گرانی و سرمایه‌سازی برای واردکنندگان خواهد شد و در درازمدت کشور را به ورشکستگی خواهد رساند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG