تاریخ

تاریخ (گذشته‌نگاری) ایران

تاریخ

تاریخ (گذشته‌نگاری) ایران

Instagram
نویسندگان
تاریخ
به گذشته‌نگاری ایران در 7 بخش زیر می‌پردازیم:
1- پیش از تاریخ، افسانه‌ها
2- هزاره سوم پیش از میلاد
3- هزاره دوم پیش از میلاد
4-هزاره نخست پیش از میلاد
5- هزاره نخست پس از میلاد
6- هزاره دوم پس از میلاد
7- هزاره سوم پس از میلاد
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۱۶ فروردين ۰۰ ، ۱۴:۱۶

16 فروردین 1344 در رسانه‌ها

گزارش ساواک از متلاشی شدن کامل تشکیلات چپ مونیخ!

بر اساس یک گزارش ساواک به تاریخ 16 فروردین 1344 «تشکیلات افراد چپ مونیخ به کلی متلاشی شده است.1 تمام فعالین از مونیخ رفته یا از فعالیت کناره‌گیری کرده‌اند.2 فعلا فقط یک نفر آن هم دانشجو همایون فرازی است که اظهار وجود نموده و گاه گاهی صحبت‌هایی می‌نماید، ولی حتی رفقای سابق او هم از او پشتیبانی نمی‌کنند».3

 

«اوضاع ویتنام در ایران بررسی می‌شود»!

مقدمات تشکیل شورای وزیران سنتو در ایران فراهم شده و خبرگزاری‌ها گزارش دادند که در جلسات این شورا، اوضاع ویتنام در تهران بررسی می‌شود.

وزیر خارجه انگلستان و وزیر خارجه ترکیه امشب به اتفاق وارد تهران می‌شوند.

ریاست هیئت نمایندگی پاکستان را وزیر دارایی این کشور به عهده دارد.

 

مدیران کل این سازمان‌ها مدیرعامل می‌شوند!

روزنامه «اطلاعات» نوشت: نحوه استقلال چهار سازمان دخانیات، قند و شکر، چای و غله مورد بررسی وزارت دارایی قرار گرفته است.

مدیران کل این سازمان‌ها پس از تنظیم و تصویب اساسنامه این سازمان‌ها به عنوان رئیس هیئت‌مدیره یا مدیرعامل از طرف مجمع عمومی مربوطه یا وزارت دارایی انتخاب خواهند شد.

انتصابات داخلی این سازمان‌ها توسط رئیس هیئت‌مدیره یا مدیرعامل به عمل خواهد آمد و در صورت پیش‌بینی در اساسنامه ممکن است بعضی مقامات از طرف هیئت‌مدیره انتخاب گردند.

 

«احتیاجات نظام وظیفه توسط افراد ژاندارم تأمین خواهد شد»

روزنامه «اطلاعات» نوشت: با ادغام اداره کل نظام وظیفه در ژاندارمری کل کشور، عملا امور تأمین احتیاجات سپاه‌های دانش و بهداشت و ترویج و آبادانی و نیز نفرات ارتش از اول سال 1344 به ژاندارمری کل کشور محول گردید.

ادارات بازرسی، حسابداری و کارگزینی نظام وظیفه نیز ضمیمه ادارات بازرسی و حسابداری و کارگزینی ژاندارمری می‌شود و افسران، درجه‌داران و افراد ارتش که در این ادغام به ژاندارمری کل کشور منتقل شدند تابع مقررات ژاندارمری خواهند شد و از حقوق و مزایای ژاندارمری استفاده خواهند کرد.

 

ملاقات سفیرکبیر ایران با وزیر خارجه عراق

رادیو بغداد گزارش داد که ساعت 2 بعدازظهر دیروز آقای طالب، وزیر امور خارجه عراق، با مهدی پیراسته، سفیرکبیر ایران در بغداد، ملاقات کرد. در این دیدار درباره روابط دو کشور مذاکراتی انجام گرفت.

 

اقبال به آمریکا رفت!

ساعت 5 صبح امروز دکتر اقبال، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به اتفاق بانو و سایر همراهان، تهران را به قصد ایالات متحده آمریکا ترک کرد.

این سفر با کسب اجازه از شاه و به دعوت شرکت نفت «پان امریکن اینترنشنال» صورت می‌گیرد و همراهان اقبال در سفر آمریکا عبارت‌اند از: آقایان حیدر امیر سلیمانی و علی‌اصغر امیرانی، مدیر مجله «خواندنی‌ها»، دکتر پرویز مینا از شرکت ملی نفت ایران، دکتر نظام‌الدین غفاری از سیریپ و ضمنا آقایان صفی‌پور، نماینده مجلس شورای ملی و مدیر مجله «امید ایران» و کاظم مسعودی، مدیر روزنامه «اژنک» نیز به دعوت شرکت پان امریکن اینترنشنال همراه دکتر اقبال به آمریکا عزیمت کردند.

منوچهر اقبال طی اقامت در آمریکا، که 27 روز طول می‌کشد، از تأسیسات نفتی و صنعتی آن کشور بازدید به عمل آورده و با مقامات نفتی و اقتصادی ایالات متحده ملاقات خواهد کرد.4

 

مشکل مسکن در کشور حل می‌شود؟!

دکتر نهاوندی، وزیر آبادانی و مسکن، در مراسم افتتاح خانه‌های اهواز اعلام کرد: برای تقویت بودجه خانه‌سازی کشور، حدود چهارصدمیلیون ریال اعتبار از طرف سازمان برنامه در اختیار وزارت آبادانی و مسکن گذاشته می‌شود.

وزیر آبادانی و مسکن گفت: بودجه خانه‌سازی سال‌های 1343 و 1344 حدود 140 میلیون تومان می‌باشد، ولی برای کمک بیشتر به این بودجه، اعتبارات اضافی نیز تقاضا خواهد شد.

نهاوندی سپس گفت: صرف نظر از اینکه جهت کلیه کارکنان دولت که در شهرستان‌ها با مشکل مسکن مواجه هستند خانه ساخته می‌شود با ساختن خانه‌های جدید برای سایر طبقات هم به‌تدریج مشکل مسکن حل خواهد شد.5

 

روزنامه اطلاعات، 16 فروردین 1344، صفحه 1

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG